De lerende organisatie: als Unieke langskomt, gebeurt er wat
Unieke gelooft in de lerende organisatie. Hoe ziet de wereld van de klant eruit, waar wil die heen, hoe ga je dat doen? Daar kom je achter door overal in de keuken te kijken. En door vragen te stellen. ‘Domme vragen bestaan niet’, aldus De Boer. ‘Negen maanden geleden vroeg een groot ziekenhuis mij als interim-manager ICT. Denk je dat ik nu iets van ICT had geweten als ik die 35 ICT’ers niet het hemd van het lijf had gevraagd? Ik vraag door tot ik het helemaal snap. Ik zoek de vraag achter uw vraag, het probleem achter uw probleem. Tot ik precies weet hoe het in elkaar zit, wat er op de werkvloer speelt, wat de klant elke dag meemaakt, hoe die dat ervaart. Klanten zien mij vaak als één van hen.’

Dat is het recept voor maatwerk. Daarbij gaat ook de klant leren. En hij blijft leren. Als Unieke vertrekt, loopt het als een zonnetje. En een jaar later nog steeds.